The show must go on

terug

Evenementenbranche slaat alarm met grootschalige actie

Tegelijk met de maandelijkse test van het luchtalarm op maandag 7 december, heeft de evenementenbranche opnieuw alarm geslagen. Met een grootschalige actie en de boodschap ‘The show must go on’ (#theshowmustgoon), voert de branche de druk richting de overheid noodgedwongen op.

De Alliantie van Evenementenbouwers en het EventPlatform zijn de initiatiefnemers van de actie. De organisaties vertegenwoordigen de publieks- en zakelijke evenementenbranche. De branche is goed voor ruim 100.000 werkplekken en een directe jaaromzet van 7,4 miljard. De branche is in maart vrijwel volledig tot stilstand gekomen en ziet testevenementen, evenals sneltesten en vaccinaties, als belangrijke stappen voor de herstart van de sector en de mogelijkheden om binnen enkele maanden naar een volledige bezetting terug te gaan. 

Jolanda Jansen, woordvoerder van de Alliantie van Evenementenbouwers: ‘We begrijpen dat er onder de huidige omstandigheden geen grootschalige evenementen kunnen plaatsvinden, maar niet dat we op korte termijn niet aan de slag kunnen met testevenementen. Met de ontwikkelingen op het gebied van sneltesten is de koudwatervrees van het kabinet onbegrijpelijk. We willen dat de politiek zich realiseert dat evenementen in het voorjaar en de zomer van 2021 niet door zullen gaan als er op korte termijn geen toezeggingen worden gedaan en er geen stappen worden gezet. The show must go on.’

De actie wordt ondersteund door het Metropole orkest dat, ter gelegenheid van hun 75-jarig bestaan vorige week een cover opnam van het nummer van Queen ‘The show must go on’. De bijbehorende clip laat, heel treffend, beelden zien van lege theaters, podia en concertzalen. 

The show must go on